ES / CA / EN / FR

logo-page.ok1-

Morir, això no és res.- 25/10/2005.

Théâtre Municipal.- Auch.- France.
Emilie Mugabo, Sud Ouest

Al festival, tot i tractar-se de l'estrena, l'obra va anar d'allò més bé: exquisida i enginyosa. Des del primer moment, els tres clowns de la companyia «Los Excéntricos» es van ficar el públic del teatre d'Auch a la butxaca. MORIR, AIXÒ NO ÉS RES... Mademoiselle Marceline, Signor Sylvestre i Monsieur Zaza ja podrien haver sortit amb una bicicleta de motor amb carretó, que això no hauria desconcertat al públic de Circa més del que ho estava ahir a la tarda. Els tres clowns de «Los Excéntricos» van fer saltar guspires al teatre d'Auch, que estava ple a vessar: guspires que no s'haurien pogut apagar ni amb gel sec. L'aura de seriositat que desprenen els bombers tot uniformats deixarà aquells que es posin vermells i es facin un panxó de riure amb facilitat, gratament, sense paraules. Ningú va poder resistir-se als mitjons que feien servir en comptes de mànegues de rec, al concert a tres potes i a les altres bromes dels tres artistes barcelonins. «És millor plorar d'alegria que morir-se de riure» solia dir la Marceline al començament, tot i que ara la gran afluència de públic la fa dubtar de quina de les dues opcions és la millor. Plorar pel final tràgic d'aquesta desastrosa artista que es veu reduïda pels seus iguals a cops de baieta, paelles i clatellades? O morir per no haver estat capaç de dominar un aspirador per alliberar una bella dama i, sobretot, fer que el públic es pixi de riure? Amb la manera com es comporten, l'expressió dels seus rostres i els accessoris que han escollit, amb tot això es busca el deliri, fins i tot, la mort de la dama. Aquests clowns musicals i funambulistes varen combinar durant més d'una hora i quart petites peces teatrals i serenates sense que ningú se sorprengués que un espectacle d'aquesta durada tingués tanta riquesa de principi a fi. Un conjunt format pels arranjaments musicals en directe, amb una guitarra mini i un acordió, així com altres instruments i efectes sonors enginyosos contra els quals es voldria imposar el silenci. A més, a partir d'avui i demà a les tres de la tarda tornaran amb «Música Maestro», el nom que rep l'excèntric espectacle. El barcelonins Marceline, Sylvestre i Zaza van rebre ahir a la tarda una allau d'aplaudiments amb motiu de l'estrena de la seva obra al CIRCA. «FER MOLT BÉ EL QUE EL CLOWN FA MOLT MALAMENT» Fa tres anys es va crear l'espectacle «Música Maestro» i ja s'ha presentat a molts països com ara Polònia, Brasil o Canadà. L'espectacle ha estat amenitzat amb tota mena de mostres d'enginy. El públic descobreix, entre altres coses, un violí-trompeta romanès i un cap de robot creat per en Silvestre. «Aquesta és la feina d'un clown. Cal saber fer moltes coses i xampurrejar tots els idiomes. De fet, l'art del clown consisteix a fer-ho tot molt bé, però com si estigués molt malament», ens confessen ells mateixos. Quan els preguntem com és el públic d'Auch, ens contesten amb una sola paraula: «Perfecte» i afegeixen «Per als clowns de tota la vida és un autèntic plaer actuar aquí». «Hi ha hagut una veritable sensació d'interacció amb aquest públic magnífic, un autèntic diluvi d'emocions que realment no esperàvem. I el fet que això passi en un teatre petit i acollidor és encara més increïble». En qualsevol cas, el públic ha entès a través de la complicitat dels artistes que el més important per a ells és divertir. Així que, si el vàreu veure ahir, no dubteu en tornar-lo a veure avui, perquè tal i com afirmen els tres artistes: «és el mateix espectacle, però no serà mai igual».
Emilie Mugabo, Sud Ouest

Segueix-nos

  facebook google linkedin youtube

gene           logo-platea-inaem           logollull   

inaem llobregat           logo-ateneu-barret-24          trapezi          LOGO-VERRERIE-ALES-r621155          salle 

 

Fotos: Sonia Balcells, Gabriel Tizón, Silvia Mazzotta, Marcantonio